PDF Print E-mail

Impact of LTE technology on communal TV distribution systems

Impacto de la tecnología LTE en redes de distribución ICT

Impact of LTE technology on communal TV distribution systems (MATV) is a recently launched National Project funded by Spanish Ministry of Industry, Energy and Tourism through the Avanza R+D+i Plan using European Regional Development Funds (ERDF).

El proyecto "Impacto de la tecnología LTE en redes de distribución ICT" (TSI-020100-2010-0316) es un proyecto cofinanciado por el Ministerio de Industria, Energía y Turismo, dentro del Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica 2008-2011, plan Avanza 2, con fondos FEDER (Fondos Europeos de DEsarrollo Regional).

This project is developed in cooperation by Televés and Universidade de Vigo.

El proyecto se desarrolla en cooperación entre Televés y la Universidade de Vigo.

The project objective is the analysis of the interferences that LTE deployment will produce in the UHF band in communal TV distribution systems. The changes or improvements that should be adopted to mitigate the impairments would be determined.

El objetivo del proyecto es el analisis que el despliegue de LTE producirá, en la banda de UHF, en los sistemas de distribución colectiva de TV. Se determinarán los cambios y mejoras que permitan mitigar los efectos indeseados de interferencia.

This may require the designing of new MATV systems or redesigning existing MATV systems. The interferences on MATV systems will be produced mainly by the LTE downlink signals (from LTE base station to TV receivers), but also by the uplink signals (from LTE user equipment operating nearby the TV reception systems).

Esto puede suponer el diseño de nuevos sistemas MATV o el rediseño de los sistemas existentes. Lss interferencias en los sistemas MATV se producirán principalmente por las señales del enlace descendente LTE (de la base LTE hacia los receptores de TV), pero también por el enlace ascendente (por terminales LTE en funcionamiento en la cercania e sistemas de recepción de TV)

Detailed information about the project can be found contacting your local partner: Universidade de Vigo, Radio Systems Group.

Se puede conseguir información detallada en: Universidade de Vigo, Radio Systems Group.

atras/back

Last Updated on Friday, 09 March 2012 11:56